Varför vill man vara berömd?

Hur kommer det sig att alla ungdomar vill bli berömda? För att man tjänar mycket penger? För att du får mycket uppmärksamhet? Varför är det så egentligen? Vad tjänar man på om man är berömd? Hur blir man berömd? Vad är defenitinen av berömd? Och varför vill man vara just berömd?
 
Jag frågade både mina klasskompisar och mina lärare om dem ville bli berömda. Dem flästa elever som jag frågade ville bli berömda och vissa ville inte det. Och alla lärare som jag frågade sa nej fast om dem hade varit bra på något, och blir berömd för det så är det okej. Varför är det såhär?
 
Enligt mina teorier så är berömd att alla vet vem man är och att man tjänar mycket, pengar på det man gör och att folk känner till en.Men varför vill folk bli kända ja det är ju för att tjäna mycket pengar och att, få uppmärksamhet. Men en sak som jag har tänkt på det är att alla som inte vill bli kända blir kända, och alla som vill bli kända blir inte kända. Det finns ju både för och nackdelar med att vara känd, dem bra sakerna är att du kan göra mycket för att du, tjänar mycket pengar genom ditt arbete och att folk känner igen dig och alla spekulerar, runt dig.
 
Men dem dårliga sakerna är att folk kan komma hem till dig du får mer, nätmobbning och folk förstör dina grejer, skriver skit om dig och att alla dina dårliga saker som du har gjort kommer alla, att få veta och dem kommer hata dig för det. Okej så där illa är det inte men så är det typ att vara känd.
 
Men alla dem som vet det här och vet att det är sant vill inte bli kända, för att dem är rädda för att det ska hända dem. Fast ungdommar tänker inte så utan dem tänker bara att, om jag blir känd så vet alla vem jag är och jag tjänar pengar och får göra vad jag vill. NJAA inte direkt så men ja vad tycker ni om mitt blogg inlägg, var det bra var det dårligt vad tycker ni att, det här stämmer? Kommenter vad ni tycker och så ses vi imorgon igen>3
 

Kommentera här: