Våga vara du!

Hur ska jag kunna må bra om jag blir mobbad? Hur ska jag kunna få ett bra liv om alla säger att jag inte förtjänar att leva? Hur ska jag kunna vara mig själv om alla trycker ner mig?

Jag har väldigt många i min skola som mår väldigt dåligt. Och alla dem här frågorna ställer dem till mig. Varför frågar dem mig? Det vet jag inte men jag antar att jag är en bra lyssnare. Och varför mår folk så här dåligt? Det beror på olika saker men oftast mobbning att det är jobbigt hemma eller att det är en jobbig period för dem. Och jag vet själv att jag går igenom mycket nu och mår dåligt men. En sak att komma ihåg om man mår dåligt det är att vara med dina vänner som ger dig positiv energi och, att inte tänka på negativa saker för att om du tänker, så mycket på något negativt så kommer du missa så mycket!

Men hur mår jag egentligen? Varför har inte jag lagt upp något blogginlägg på länge? Ja dels att jag håller på med olika, stora projekt och dels att jag mår ganska dåligt personligt av olika anledningar just nu. Men det här blogginlägget handlar inte om det. Det handlar om mobbning och andra slags trakasserier. Och jag ska försöka få er att förstå dem här känslorna som dels jag har upplevt och dels vad andra har upplevt.

Det här är JAG. Jag kanske ser väldigt glad ut men... Nu ska ni få se mina inre känslor. 

 

 

 
 
Det här är JAG. Jag känner mig BORTKASTAD att ingen bryr sig om mig. Jag känner mig ENSAM för att folk inte uppskattar vem jag är. Och jag känner mig INSTÄNGD för att jag inte kommer ur min deprision. Vad jag vill säga med dethär blogginlägget är att även om dem är glada på insidan, så kan dem må dårligt på insidan. Så fråga din kompis om dem mår bra, för att det är en omtanke. Ni kanske inte ska säga en "Taskig kommentar" för att folk kan ta det personligt. Ha det så bra tills vi ses nästa gång>3
 
 

Kommentarer:

1 Anonym:

Bra att du delar o pratar,

Kommentera här: