Vad är psykisk ohälsa?

Varför mår man egentligen dåligt? Hur får man psykisk ohälsa?

Psykisk ohälsa betyder att man mår dåligt. Varför får man psykisk ohälsa? Det kan variera att man blir mobbad, att man har varit med om något svårt, eller att du mår allmänt dåligt.

Men att må dåligt är inte som alla säger att det är för att folk ska tycka synd om en, men så är det inte om du mår dåligt utan då blir det jobbigt. Men en orsak till psykisk ohälsa det är att man kan ha, en sjukdom till exempel ADHD eller dyslexi och då blir man mobbad bara, för att man har hinder. Men min fråga till er är vart är vårat samhälle på väg om vi håller på så?

Men att ha psykisk ohälsa är det jobbigt att bara gå ut genom dörren. Men när folk mår dåligt och säger att dem mår dåligt, och du bara skrattar tycker du att det är kul? Jag sa att jag hade psykisk ohälsa till en i min skola och hen, sa att -Tror du att jag ska tycka synd om dig för det och gick därifrån. Så nu förtiden är det så många som mår dåligt så folk inte bryr sig längre. Det är samma sak som att vi är vana med att det är folk som tar livet av sig varje dag. Varför är det så?

Jo jag tror att vi är vana med det genom att tidningar, tv och media skriver om terrordåd och att folk dör varje dag och då så blir vi, less på det så att det blir så vanligt. Men är det bra? NEJ hur kan man vara van med något sånt. Det är en hemsk värld vi lever i men vi tänker inte på det.

 
 

Kommentarer:

1 Frida:

Altså du är den bästa bloggaren

Kommentera här: