Ibland känns det som att jag försvinner

Vem är jag egentligen? Vad kan jag ge världen? Men den viktigaste frågan, Vad gömmer sig bakom filtret?

Många ungdomar ställer just den fråga -Vem är jag? -Vad kan jag ge värden? och -Vad kommer jag att bli. Vissa vet vad dem ska bli när dem är små och andra kommer på det, lite senare men vissa vet aldrig vem dem är och vad det vill. I alla människor finns det en bra människa tror jag iallafall men att dem inte visar den. Vissa går med ett konstant filter över att dem är bra.

Men hur är det egentligen? Bakom det där filtret så finns det en massa press på sig att, klara sin skolgång att få bra betyg och att alla ska gilla en. Och på grund av det så mår man dåligt, för att man kan inte bära hela världen på sina axlar. Men ibland känns det som att man försvinner att man inte känner igen, sig i sig själv när man väl är i det där filtret. Att man är den där glada tjejen som är smart och kan allt och att, alla gillar en.

Men vem är jag? Ibland så blir man så förvirrad över vem man är för att man går, med det där filtret konstant överallt tillslut. Och då tappar du bort dig själv. Men om du är dig själv och gör ditt bästa som DU kan det tycker jag om. Men då blir det istället att man försvinner i någon annans, skugga när din bästa vän/vän eller syskon är bättre än du och jämför allt som dina syskon och vänner är bättre på.

Men det är det där som du hittar dem som verkligen bryr sig om dig. För dem kommer inte gilla ditt filter utan vill ha dig som du är. Och du får aldrig glömma bort att -Om du dör så dör jag med dig. Uttrycket är inte riktigt så men det betyder samma sak. Men det är ett vanligt uttryck för bästa vänner att använda för att dem skulle ve

 

rkligen göra allt för dig. I det här blogginlägget så tar jag mig själv som exempel om någon undrar. Men vad tycker ni? Känner ni igen er? Vad tycker ni att mitt blogginlägg? Kommentera där nere och så ses vi när vi ses hejdå>3

 

Kommentarer:

1 Anonym:

Känner igen mig och mycket bra !

Kommentera här: