Att inte våga vara sig själv

Vad innebär det att vara politiskt korrekt idag? Vad är politiskt korrekt? Varför måste man skämmas över vem man är? Hur påverkar sociala medier oss?

Vad är politiskt korrekt idag? Jo att då ska du vara på ett visst sätt som alla säger att du ska vara som eller se ut som. Men varför vågar inte folk vara sig själva? Ja det beror på olika men ett av dem är, ju på att dom är rädda på vad folk ska säga och tycka och säga, för att dem inte ska bli retade för vem du är.

Men om du är dig själv blir det konsekvenser då? Nej för om du är dig själv så bryter vi den här muren om att du inte får vara dig själv. Min bästa vän hon har aldrig ändrat sig för någon och är stolt över sig själv och vågar vara sig, själv och hon skiter i vad folk säger och bara kör sitt race. Men det är en utmaning att våga vara sig själv som man är.

Men varför är det så här? Jo det här beror på många saker men dels på sociala medier att folk ska vara så fixerade i hur dem ser, ut och att dem ska vara ett fejkat jag. Dem lever konstant i ett filter att dem är bäst i världen dem, har den nyaste telefonen och att alla spekulerar runt dem. Men vissa nöjer sig med att bara vara sig själv och inser att det här är jag och jag kan, inte ändra på mig själv och jag ska vara stolt över mig själv. Men dem som har dålig självkänsla har lite jobbigt med det att förstå och ta in att dem måste nöja sig med att vara sig själv.

Men dem som verkligen älskar dig det märker du sen

 

are för att det är vissa vänner och familj, som alltid kommer stanna och stå upp för dig men vissa kommer tyvärr inte finnas kvar hela ditt liv eller kanske det, vad vet jag. Men poängen är att du behöver inte ändra dig för dem som bryr sig om dig. Vad tyckte ni om dagens inlägg? Vad tycker ni om det här? Kommentera där nere och så ses vi>3

 

Kommentera här: